• حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چند درصد است؟ سطوح درآمدی این صندوق چگونه محاسبه می‌شود ؟
حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چند درصد است؟ سطوح درآمدی این صندوق چگونه محاسبه می‌شود ؟
1399/09/22 - 09:24:08 // اخبار // 0 نظر // 365 بازدید

در صندوق بیمه روستاییان، از 15 درصد حق بیمه‌ای که تعیین شده، 5 درصد توسط بیمه شده و 10 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. بنابراین دولت به نوعی نقش کارفرمایی صندوق را برعهده دارد و به همین دلیل، تعیین سطوح درآمدی صندوق تابع محاسبات مشخصی است و نمی‌توان با برداشتن سقف سطوح درآمدی، بار بدهی دولت به صندوق را افزایش داد.

🔺️ حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چند درصد است؟ سطوح درآمدی این صندوق چگونه محاسبه می‌شود ؟
🔹️علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر
🔹 در صندوق بیمه روستاییان، از 15 درصد حق بیمه‌ای که تعیین شده، 5 درصد توسط بیمه شده و 10 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. بنابراین دولت به نوعی نقش کارفرمایی صندوق را برعهده دارد و به همین دلیل، تعیین سطوح درآمدی صندوق تابع محاسبات مشخصی است و نمی‌توان با برداشتن سقف سطوح درآمدی، بار بدهی دولت به صندوق را افزایش داد.
🔹 گذاشته شدن تعهدات بدون پشتوانه بر دوش صندوق‌ها، یکی از چالشهای امروز صندوق‌های بازنشستگی در کشور است. صندوق بر اساس قوائد و اصول کارشناسی حاکم بر آن، میزان ورودی هر سال را متناسب با ردیف بودجه خود تنظیم می‌کند چراکه هدف قانون‌گذار از تاسیس این نهاد بیمه گر اجتماعی، ارائه خدمات طولانی‌مدت به بیمه‌شدگان خود بوده و به همین دلیل، تعادل و پایداری صندوق اهمیت زیادی دارد.
کارگزاری ۷۶۱۲۲ ارضت
محمد جعفری فوتمی
معرفی نویسنده : محمد جعفری فوتمی

بنده بعنوان اپراتور و مدیر فنی وب سایت دهیاری روستای ارضت ، تنها بابت خدمت رسانی به دهیاری در خدمت روستاییان عزیز و گرامی می باشم .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر